More than a million pets in the U.S. have heartworms. But heartworm disease is preventable

Heartworms, which are parasites that cause a serious and often fatal disease affecting dogs, cats, and other species of mammals, are preventable. To help raise public awareness with the beginning of the mosquito season, April is being recognized as Heartworm Prevention Month. The American Heartworm Society (AHS) reports that while most pet owners wouldn’t knowingly put their pet at risk of becoming infected with a potentially deadly disease, millions fail to protect their dog or cat from heartworm infection.

Heartworm is a life-threatening parasite transmitted by mosquitoes that affect dogs and cats in all 50 of the contiguous states. While research shows that America’s dog owners are familiar with the threat caused by heartworm disease, adherence to the proper administration of traditional heartworm preventatives remains a serious problem for dog owners and veterinarians.

Do you know that 1 of 11 dogs have tested positive for heartworm during the 3 first months of 2021 in Cameron County? *

Companion Animal Parasite Council (CAPC)

No state in the U.S. was heartworm-free in 2019 and according to the AHS survey, and Texas rounds out the top ten states in 2019. 

Brownsville Spay Neuter wants to emphasize the value of an early heartworm disease detection and prevention to all our patients. If you don’t include these recommendations in your annual preventive care protocols, now is the time to do so

Early detection can save the life of your furry pet.

For more information about Heartworm disease, visit our website or call us to make an appointment.

.

Más de un millón de mascotas en los Estados Unidos tienen gusanos del corazón. La enfermedad del gusano del corazón es prevenible.

El gusano del corazón es un parásito que puede ocasionar una enfermedad grave y, a menudo, mortal para a perros y gatos, pero prevenible. Para ayudar a aumentar la conciencia pública con el comienzo de la temporada de mosquitos en Estados Unidos, se reconoce al mes de abril como el Mes de la Prevención del gusano del corazón. La American Heartworm Society (AHS) informa que, si bien la mayoría de los dueños de mascotas no pondrían a su mascota en riesgo de infectarse con una enfermedad potencialmente mortal como el gusano de corazón, millones no protegen a su perro o gato de la infección por dirofilariasis.

El gusano del corazón es un parásito potencialmente mortal transmitido por mosquitos que afecta a las  mascotas en los 50 estados de la unión americana. Si bien, investigaciones muestra que los dueños de las mascotas en los Estados Unidos están familiarizados con la amenaza causada por la enfermedad del gusano del corazón, el cumplimiento del uso adecuado de los preventivos tradicionales contra el gusano del corazón sigue siendo un problema grave para los dueños de perros y gatos y los veterinarios.

¿Sabía que en el Condado de Cameron 1 de 11 perros han dado positivo en la prueba del gusano del corazón durante los 3 primeros meses de 2021?

Companion Animal Parasite Council (CAPC)

Según estudios del AHS, en el 2019 ningún los 50 Estados de la unión america está libre del gusano del corazón; y Texas está en dentro de los diez primeros Estados. 

Brownsville Spay Neuter quiere enfatizar el valor de la detección y prevención temprana de la dirofilariasis para todos nuestros pacientes. Si no incluye estas recomendaciones en sus protocolos anuales de atención preventiva, ahora es el momento de hacerlo. Una detección temprana puede ayudar a salvar la vida de su mascota peluda.